پیشرفت در چهار مهارت اصلی یک زبان خارجی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن از اهداف اصلی هر شخصی است که در حال آموزش و یادگیری می باشد. قطعا کسب چنین مهارت هایی نیازمند سپری شدن زمان لازم است به گونه ای که در این مدت شما با تمام توان و انرژی خودتان بر روی مواردی که از مدرس زبان می آموزید، تمرکز نمایید. اگر در کلاس های آموزشی و تدریس خصوصی زبان موسسه زبان آموزان پیشرو شرکت کنید، ما برنامه ای را در اختیارتان قرار می دهیم که به صورت پیش فرض تمامی موارد مرتبط و تاثیر گذار بر افزایش چهار مهارت اصلی زبان در آن لحاظ شده است به گونه ای که فرد زبان آموز در صورتی که دقیقا مطابق با این برنامه مطالعه کند، پس از مدتی به آنچه که مد نظر دارد دست خواهد یافت. در این مطلب مواردی بیان شده است که با توجه به آن ها می توانید مهارت خواندن یا reading خود را برای هر زبانی که در حال مطالعه ی آن هستید، افزایش دهید.

-         سریع خواندن را یاد بگیرید؛ یعنی در هنگام خواندن متون از هر جمله در یک نگاه کلی، مفهوم اصلی را دریافت کنید.

-         زمانی که در متن با یک ساختار، کلمه یا عبارت جدید مواجه می شوید، به سادگی از آن عبور نکنید و سعی نمایید که علت استفاده از آن را پیدا کنید. این کنجکاوی در نهایت موجب خواهد شد که شما به کاربرد کلمات مختلف و حروف اضافه، حروف تعریف، و نحوه ی صرف افعال در بخش های مختلف یک متن زبان های خارجی آگاه شوید و آگاهانه تر مطالعه نمایید. البته توجه داشته باشید که در هنگام خواندن یا reading متون یک زبان خارجی بیش از حد ذهن خود را درگیر گرامر و دستور زبان نکنید.

-         اگر در هنگام خواندن مطالب و متون زبان با کلمات جدید مواجه شدید که معنای آن ها را نمی دانستید؛ زیر آن ها خط بکشید تا بعدا از دیکشنری استفاده کنید و علاوه بر دیدن معنا و مفهوم آن واژه، به نحوه ی تلفظ آن نیز دقت کنید.

-         یکی از تکنیک های خواندن یا reading  زبان این است که چشمی بخوانید و در عین حال که با چشم خود خطوط را دنبال می کنید، با تمرکز به معنای کلمات مهم، نحوه ی جمله بندی ها، افعال و ...  دقت داشته باشید. با استفاده از این روش تا حد زیادی در وقت شما نیز صرفه جویی خواهد شد.