همان طور که می دانید از آن جایی که یادگیری زبان یکی از نیازهای ضروری امروز است و به دغدغه ای مهم برای افراد مختلف به ویژه دانشجویان، جوانان و شاغلین تبدیل شده است، روز به روز روش های متفاوتی برای یادگیری آن پیشنهاد می گردد اما در میان تمامی این روش ها آن هایی که بتوانند با زبان آموزان تطبیق بیشتری پیدا کنند و در مدت زمان کمتری اثر بخش باشند، با استقبال مواجه خواهند شد. روش تدریس تک زبانه به عنوان یک شیوه ی مستقیم برای آموزش شناخته شده است و تاکید زیادی بر روی این موضوع دارد که در طول دوره ی یادگیری به هیچ وجه نباید از زبان مادری فرد یادگیرنده استفاده شود .

در این روش تمامی مکالمات، سوالات و توضیحات بین فرد اموزش دهنده و یاد گیرنده به زبانی که قرار است آموخته شود، بیان می شوند و همین امر موجب تقویت مهارت شنیداری و عادت دادن مغز به استفاده و به کار بردن واژه ها و عبارات زبان جدید خواهد شد. در روش تدریس تک زبانه تسلط بر روی واژگان جدید است. یعنی محوریت آموزش بر مبنای کلمات می باشد و مدرس سعی می کند با استفاده از ابزارهای کمک اموزش مختلف و تمرین و تکرار به گسترده نمودن دایره لغات فرد زبان آموز کمک نماید. پس از مدتی با اطلاع این فرد از قواعد دستوری می تواند به راحتی بسیاری از کلماتی را که آموخته است، در قالب جمله به کار ببرد.

در روش تدریس تک زبانه تاکید خیلی زیادی بر آموزش گرامر وجود ندارد و همان طور که گفتیم ابتدا یادگیری کلمات در اولویت خواهد بود و به مرور زبان فرد یادگیرنده می تواند بر پیچیدگی ها و قواعد گرامری و دستوری زبان جدید مسلط شود.  روش تدریس تک زبانه بدون این که فرد را درگیر سختی های یک زبان کند، با ایجاد انگیزه ی بیشتر مجال یادگیری بهتر را به وی می دهد و این روش اغلب در زمان هایی استفاده می شود که:

-         در یک کلاس آموزشی زبان آموزانی با زبان ها ی مادری متفاوت حضور دارند و مدرس به زبان اولیه ی فرد یادگیرنده مسلط نیست.

شما عزیزان می توانید جهت تدریس خصوصی زبان در منزل ،در موسسه ، دفتر کار و یا محل دیگر مورد نظرتان می توانید با موسسه زبان آموزان پیشرو در ارتباط باشید.