فراگیری مکالمه زبان انگلیسی و سایر زبانها به شکل مطلوب آرزوی اکثر جوانان ایرانی است چه آنها که انگیزه خاصی برای استفاده از این توانایی دارند مثل سفر به خارج ، ادامه تحصیل یا استخدام در موسسات و شرکتها و یا صرفاً از روی علاقه و ایجاد ارتباط با جامعه جهانی .

سه شرط مهم برای یادگیری مکالمه زبان :

  1. انگیزه : هدفتان از یادگیری زبان چیست ؟ اگر مصمم هستید ، هر چه سریعتر شروع کنید در غیر اینصورت وقتتان را تلف کرده اید .
  2. وقت و انرژی : یادگیری زبان یک کار ممتد است و نباید بین بخش های مختلف آن فاصله انداخت . پس دقیقاً مشخص کنید در طول هفته چه زمانهایی را برای یادگیری مکالمه اختصاص می دهید .
  3. فضای مناسب : در موقع یادگیری زبان باید فضای ساکت و مناسبی را در نظر بگیرید تا از تمرکز لازم برخوردار شوید .
    آیا زبان فرار است ؟
    اگر یادگیری مکالمه زبان بطور اصولی و صحیح انجام شده باشد نباید فرار باشد .
    مانند اینکه شما بعد از چند سال دوری از خودرو بخواهید رانندگی کنید و بگویید رانندگی را فراموش کرده ام . توانایی مکالمه باید به ضمیر ناخودآگاه شما رسوخ کند ، آنگاه بعد از گذشت زمان برخی از کلمات و واژه ها از ذهنتان خارج میشود اما توانایی در کلیات مکالمه در شما باقی می ماند مگر اینکه آموزش شما سطحی باشد.

توصیه هایی در مورد فراگیری مکالمه :

  1. آنقدر تمرین کنید تا اینکه بتوانید بدون فکر کردن در باره هر کلمه صحبت کنید .
  2. اطراف خود را با کلمات انگلیسی یا هر زبانی که میخواهید فراگیرید پر کنید تا صحبت کردن به زبان مورد نظرتان را سریعتر یاد بگیرید .
  3. بر روی زمان و تلاش خود سرمایه گذاری کنید .
  4. بطور متناوب دروس را دوره کنید .
    این یک امر عادی است که چیزهایی را که مورد استفاده قرار نمیدهید فراموش کنید . حتماً پس از تسلط یافتن بر یک درس ، شما میباید بخش مکالمه تعاملی آن درس را بطور متناوب تکرار نمایید تا اینکه آنرا فراموش نکنید . پس از مدتی هنگامیکه آن جملات در ذهن شما نقش بست خواهید توانست بطور روان به زبان مورد نظرتان صحبت نمایید .
    برای اینکه بتوانید به زبان مورد نظرتان به طور روان صحبت کنید ، شما میباید به خواندن ، شنیدن و صحبت کردن مسلط شوید .

و در نهایت تدریس خصوصی زبان را برای یادگیری زبان به شما توصیه می نماییم

منبع :

https://www.toplanguage.ir/highlights-in-learning-english-and-other-languages.html