بسیاری از شما دوستان عزیز به دنبال روش هایی هستید تا بتوانید از طریق آن ها روند یادگیری زبان انگلیسی را سرعت ببخشید. به این منظور راه های مختلفی وجود دارد اما بهتر است که در همین زمان نگاهی به نحوه ی مطالعه ای که تاکنون داشته اید، بیندازید. در مقالات قبلی ای که در سایت موسسه زبان آموزان پیشرو منتشر کرده ایم، به وفور به این مطلب اشاره شده است که شما باید از ابتدا هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری مشخص سازید. هدف به این معنی است که می خواهید از آموخته های خود به چه منظوری استفاده نمایید و هم چنین انتظار شما از یادگیری در چه سطح و level می باشد.

توجه به این دو موضوع باعث می شود تا مطالعه و آموختن شما هدفمند تر باشد؛ برای مثال شخصی که تمایل دارد بیشتر بر روی مکالمه زبان انگلیسی کار کند و قصد مهاجرت یا مسافرت به کشورهای خارجی را دارد، می تواند از یک برنامه ی مشخص و مناسب به منظور تقویت گفتار استفاده نماید و سریع تر به آنچه مد نظر دارد دستیابی پیدا کند. سوال اکثر زبان آموزان از مدرسان این است که سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

توجه : در زمینه یادگیری زبان ما به شما تدریس خصوصی زبان را توصیه می نماییم،شما عزیزان می توانید جهت دوره های خصوصی سایر زبان با موسسه زبان آموزان پیشرو در ارتباط باشید

ما در ادامه ی این مطلب، برخی از راهکارهای مهم جهت تسریع فرآیند آموزش و فراگیری زبان را بیان کرده ایم و به شما توصیه می کنیم که این روش ها را به صورت جداگانه در بازه های زمانی مختلف انتخاب و تست نمایید و میزان تاثیر گذاری آنها بر افزایش سرعت یادگیری خودتان را تخمین بزنید. قطعا میزان اثر بخش بودن هر روش در افراد مختلف، متفاوت می باشد و همچنین امکان دارد که برای هر فرد یک روش مشخص بیشتر از سایرین کارآمد و مفید باشد؛ بنابراین برای یادگیری سریع زبان انگلیسی این خود شما هستید که می توانید مناسب ترین و سازگارترین راهکارهایی که با آنها احساس راحتی بیشتری خواهید داشت را، تشخیص داده و مورد استفاده قرار بدهید.

روش های موثر برای افزایش سرعت یادگیری زبان

  • اگر می خواهید کلمات جدید بیاموزید، روش حفظ کردن را به طور کل فراموش کنید. یک متن، شعر، خبر، پاراگرافی از یک مقاله و یا آهنگ مورد نظر خود را در نظر بگیرید و سعی کنید به خوبی به آن گوش دهید، به دنبال درک مفهوم آن قطعا با کلمات جدید روبرو می شوید و به علت اینکه لازم است تا کل متن را متوجه شوید با دقت بیشتری به دنبال معنای کلمات خواهید بود و مشخص است که چون ذهنتان کنجکاو می شود، کلمات برای مدت بیشتری در حافظه ی شما خواهند ماند و یادگیری زبان انگلیسی و کلمات جدید آن به این روش خیلی خیلی سریع تر و ماندگار تر از روش حفظ کردن لغات است.
  • تمرین مکالمه شاید برایتان جالب باشد. شما می توانید با اعضای خانواده یا دوستان و یا حتی با خودتان به تمرین مکالمه بپردازید. حتی می توانید افکار خودتان را به زبان انگلیسی در ذهنتان بازگو کنید. هر صحبت و فکر و یا اتفاقی می تواند سوژه ای باشد برای تمرین مکالمه.
  • گرامر را اندک اندک بیاموزید، برای یادگیری سریع زبان انگلیسی لازم نیست که در بازه ی زمانی کم، حجم زیادی از نکات دستور زبان و گرامر را در ذهن خود انبار کنید بلکه می توانید بر حسب نیاز و در صورت مواجه شدن با آن موضوع خاص مرتبط با گرامر، آنرا موشکافی کرده و فرا بگیرید. کسانی که فکر می کنند برای مکالمه و گفتمان حتما باید به دستور زبان مسلط باشند به معنای واقعی دارند وقت خود را هدر می دهند؛ زیرا مباحث مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی از لحاظ گرامری و کاربرد آنها در مکالمه به یکدیگر پیوسته و وابسته است و به مرور زمان می توانید ارتباط بین آنها را درک کرده و در ذهن خود ثبت نمایید.
  • خواندن کتاب داستان روشی سریع برای یادگیری لغات جدید و گرامر می باشد.
  • خوب گوش دادن را تمرین کنید.
  • یک دوست خوب و یا یکی از همکلاسی هایتان را به عنوان پارتنر یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید و مطمئن باشید که می توانید در کنار هم با شوق و انگیزه ی بیشتری زبان را تمرین کنید و یاد بگیرید.
  • رمز موفقیت شما در فراگیری هر زبانی، آهستگی و پیوستگی است. مطالعه ی شما باید برنامه ریزی شده باشد و نه با عجله. ذهن شما باید مطالب جدید را پردازش نموده و ثبت کند؛ بنابراین به خود زمان کافی بدهید. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی این است که هر روز مطالعه و تمرین کنید حتی اگر فقط و فقط ده دقیقه باشد.
  • به هر میزان که در مکالمه مهارت داشته باشید یا خیر مهم نیست، نکته ی اصلی اینجاست که شما با هر معلوماتی که دارید بتوانید سخن بگویید. حتی اگر کلمات انتخابی شما مناسب نباشد، حتی اگر از لحاظ گرامری جمله ای که بیان کرده اید مشکل و ایراد داشته باشد. به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس و جسارت بیان آنچه قبلا آموخته اید، به یادگیری سریع زبان انگلیسی بسیار کمک خواهد کرد.
  • بهترین کتاب هایی که برای آموزش انگلیسی چاپ شده اند، به اندازه ی تلاش و تجربه ی خودتان کارآمد نیستند. کتاب تنها یک ابزار آموزشی است و همه چیز به تمرین و تجربه های عملی شما بر می گردد.

منبع :

یادگیری سریع زبان انگلیسی