اگر شما نیز مانند بسیاری افراد دیگر قصد دارید علاوه بر زبان مادریتان، به یک یا چند زبان دیگر هم تسلط داشته باشید، زبان ترکی استانبولی یکی از بهترین انتخاب­هاست. با این حال، برخی زبان آموزان در مراحل مختلف یادگیری این زبان، معتقدند که یادگیری زبان ترکی استانبولی قدری دشوارتر از دیگر زبان­ها است. هرچند این نظر، مورد تأیید تمام زبان آموزان ترکی استانبولی نیست، اما اگر قصد یادگیری این زبان را دارید، این اظهار نظرها حتماً ذهن شما را مشغول کرده است. در ادامه هر آن­چه لازم است پیش از آغاز به یادگیری این زبان راجع به آن بدانید، در اختیارتان قرار می­دهیم. مطمئناً پس از مطالعه کامل این مقاله مرکز تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی پیشرو، جواب سؤال­هایتان راجع به زبان ترکی استانبولی و جواب سوال زبان ترکی استانبولی سخت است؟ را خواهید یافت.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت می باشد؟

چرا یادگیری ترکی استانبولی سخت است؟

زبان ترکی استانبولی پرکاربردترین زبان میان زبان­های ترکی است. به طور کلی خانواده زبان­های ترکی شامل زبان­های ترکی آذربایجانی، ازبکی و قزاقی می­شود. در واقع آن­چه زبان­های ترکی و به ویژه زبان ترکی استانبولی را به عقیده بعضی زبان آموزان، پیچیده می­کند، این است که این زبان­ها تقریباً هیچ وجه مشترکی با زبان انگلیسی ندارند. در حالی که اگر پس از یادگیری زبان انگلیسی، سراغ یادگیری زبان­هایی مانند زبان فرانسوی یا آلمانی بروید، به این خاطر که این زبان­ها تا حدودی ریشه انگلیسی دارند، یادگیری آن­ها چندان دشوار نیست. البته از این نظر که ترکی استانبولی دارای الفبای مشترکی با زبان انگلیسی هست، حداقل در حد الفبای اولیه، یادگیری آن برای کسانی که حتی اندکی به زبان انگلیسی اشراف دارند ساده‌­تر می­شود. با این حال، این تشابه الفبا به هیچ عنوان نشان دهنده ارتباط ساختاری میان این زبان و زبان انگلیسی نیست.

روش­های مختلف یادگیری زبان ترکی استانبولی

  • یادگیری در کلاس­های عمومی
  • یادگیری در کلاس­های خصوصی

تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی

موسسه زبان آموزان پیشرو با همکاری گروهی از اساتید و معلم های برجسته زبان ترکی استانبولی و سایر زبانها و با دو دهه تجربه و سابقه موفق در زمینه تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی و سایر زبان ها در منزل، محل کار، موسسه و یا بصورت کلاس های آنلاین آماده ارائه خدمات در زمینه تدریس و آموزش خصوصی زبان ترکی استانبولی می باشد. تخصصی ترین مرکز آموزش زبان ترکی استانبولی و سایر زبان ها بصورت خصوصی عادی و فشرده. مشاوره و تعیین سطح رایگان در موسسه و پرداخت شهریه بصورت اقساط. مکالمه تضمینی با جدیدترین متد های آموزشی.

  • ۳۵ جلسه مکالمه تضمینی زبان ترکی استانبولی فقط خصوصی در موسسه، محل کار، منزل و یا بصورت کلاس های آنلاین.
  • دوره های مکالمه کاملاً کاربردی ویژه مدیران، شرکتها، تجار و مسافرین.
  • مکالمه فشرده زبان ترکی استانبولی کاملاً کاربردی جهت مصاحبه، سفر، مهاجرت، کار و تحصیل.
  • دوره های ویژه آمادگی آزمون سفارت.
  • دوره های ویژه از پایه تا آموزش حرفه ای و تخصصی زبان ترکی استانبولی ویژه اشخاص، پزشکان، مهندسین، متخصصان، مدیران، پرسنل شرکتهای اداری و تجاری، مسافران و….
  • کلاسهای ویژه مکالمه و درک شنیداری زبان ترکی استانبولی.
  • با اعزام فوری اساتید برگزیده خانم و آقا به تمام نقاط تهران، کرج و شهرری.
  • تدریس توسط بهترین اساتید و معلم های تحصیل کرده داخل و خارج کشور و حتی اساتید نی تیو.
  • اعزام مدرس خانم جهت تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی به خانم ها، دختر خانم ها و کودکان (خانواده ها).
  • آماده عقد قرارداد با شرکتها، موسسات و….
  • کلاسهای ویژه شاغلین پنجشنبه و جمعه.
  • قویترین مرکز تدریس خصوصی زبان.
  • هزینه و شهریه بصورت اقساط دریافت میگردد.
  • ضمنا حضور نفر دوم هم از طرف شما بلامانع است و همان شهریه ۱ نفر دریافت می گردد.
  • امکان برگزاری دوره های تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی آنلاین.

و نیز پس از اتمام جلسه سوم تدریس هم در صورتی که به هر دلیلی، مدرس مورد رضایت نبود با درخواست زبان آموز، موسسه بدون احتساب آن جلسات استاد دیگری جایگزین می نماید.

تاریخچه زبان ترکی استانبولی

ترکی استانبولی (به ترکی استانبولی: Türkçe) یا ترکی ترکیه (Türkiye Türkçesi) یکی از زبان‌های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوز خانواده زبان‌های ترکی است که ۸۸ میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان نخست یا دوم با آن سخن می‌گویند. این زبان رایج‌ترین زبان از شاخهٔ زبان‌های ترکی می‌باشد. جغرافیای آن ترکیه و قبرس شمالی و بخش‌هایی از عراق، یونان، بلغارستان، مقدونیه شمالی، کوزوو، آلبانی و دیگر بخش‌های شرقی اروپا را در بر می‌گیرد. سالانه جمعیت بسیاری نیز از ترکیه به غرب اروپا و به ویژه آلمان مهاجرت می‌کنند که موجب گفتگوی ترکی در آن مناطق می‌گردد.

ریشهٔ زبان ترکی را می‌توان در ترکستان چین در آسیای مرکزی جست. نیای ترکی استانبولی، ترکی عثمانی، به عنوان زبان رسمی امپراتوری عثمانی، با گسترش قلمرو آن‌ها، در مناطق کنونی پراکنده شد و جای زبان‌های بومی پیشین را، به ویژه یونانی، گرفت. آتاترک (نخستین رئیس‌جمهور ترکیه) در سال ۱۹۲۸ با انجام اصلاحات بیشماری در ترکی عثمانی، الفبای عربی عثمانی را با الفبای لاتین جایگزین نمود و کلمات پرشمار عربی، فارسی و… را از این زبان زدود.

 

منابع:

1- https://www.toplanguage.ir/private-teaching-turkish.html

 

2- https://fa.wikipedia.org/